Släpvagnskabel biltema

Till bil med 13-polig kontakt för övergång till 7-polig. All ström till släp matas genom elektronikmodulen. Bilen påverkas inte av släpet och får därmed inga felindikeringar orsakade . Hej finns det någon anledning till att man inte skulle kunna nyttja en 5kvmm kabel från biltema ( de är mycket billiga per meter)?


Du ser dom på bilden, en han och hon kontakt och meter med släpvagnskabel. Snabb sökning på orden trailerkabel, släpvagnskabel och 7-ledare tar mig till en traktorfirma på Orust, Harald Nyborg och Biltema. Har kollat både på den lokala biltillbehörsaffären (en av dom i alla fall) och på Biltema och på Jula men jag hittar inget annat än dom vanliga . Alla skarvar som blir sätter du i en vattentät dosa som finns att köpa på t. Edit: Lysena brukar jorda genom någon skruv som håller . Något jag kan tänka mig är en sådan där släpvagnskabel som man får kvittera ut i kassan.


Biltema har en lastbilsvariant som är längre också. Kör du via stan så blir det väl Biltema som kommer först. Jula ligger typ hundra meter bort eller så.


Hur som helst, körde förbi Biltema i ett annat ärende och köpte en kontakt där. Klippte alla kablarna intill den gamla kontakten och satte dit den en ny från BT. Har använt 7-ledad släpvagnskabel från biltema till dragningen. Kulan ingår inte, den köpte jag på Biltema för 89:- + ett mm fyrkantrör att.


Friskt kopplat hälften brunnet) All matning in som ut till bakre elkopplingscentralen är gjord med släpvagnskabel från biltema. Släpvagnskabel till lastbil Spiral- kabel med arbetslängd m.

Kommentarer

Populära inlägg