Kylskåp båt förbrukning

Det sitter ett kylskåp i som det står Indel på. Båten är från -och jag gissar att kylen är från snarlik årgång. Jag är på väg att köpa ett kylskåp till båten, jag har dubbla 12-volts.

Ja det kostar både i pengar och i strömförbrukning att fixa denna typen av kyla! Hur man optimerar sin strömförbrukning ombord skulle vår. Jag har genomgående bytt till LED ombord på min båt, och då menar jag på alla punkter.


Bara min kyl drar ca 25Ah per dygn vilket innebär att den kan gå i max . När man ska installera ett kylskåp i båten eller byta ut sitt gamla är det i. I dag finns bara ett förbrukningsbatteri på Ah. Omvänt kan man också räkna ut strömförbrukningen hos en volts lampa som är.

Det finns många strömförbrukare i en modern båt. Jag har ett 12V kylskåp som står och väntar på mig om jag vill ha det. Men innan jag tackar ja till det så funderar jag lite över förbrukningen och . Vill vi få modern mathållning ombord krävs kylskåp av ena eller.


Beträffande båtvärmares strömförbrukning se På Kryss och Till Rors nr . Den väsentliga skillnaden på båt och husbil är att ett gasolläckage i en. När det gäller båtliv är strömförbrukning numera en mycket viktig faktor.

Man tog med några påsar is till båten, isen förpassades sen till. Dessa kylskåp förbrukar mindre energi än dem med stor frys del. Man vill ha ström till kylskåp, värmare, instrument, belysning m. Du återvänder alltid till en båt med fulladdade batterier.


Marinaman erbjuder en mängd olika kylskåp med och utan ASCP. Förbrukar utan tvekan ggr mer än all övrig elektronik tillsammans ombord. Hade tänkt sätta startbatteriet och ett förbrukarbatteri i utrymmet under. Ny katalog – Mer komfort ombord 2016: Tillbehör och utrustning för din båt.


Kompressorns varvtal styrs av kylbehovet vilket ger snabb nerkylning och låg energiförbrukning samt reducerar ljudnivån.

Kommentarer

Populära inlägg