Cykla mtb i mörker

Vår tredje del i tema mörkercykling handlar om var du ska placera dina lampor på cykeln och hur du ska rikta dem. Mysigt att cykla i mörker, nån mer som tycker det? Ja jag håller med om att det är mysigt, jag tycker nog att hösten är en riktig mtb-årstid.

Det där med mtb är nog inte riktigt min grej. Cykellysesep 2012vilken färg skall det vara på glasen? CachadHar du tänkt på att du faktiskt kan ge dig ut i mörkret och cykla? Inte - då bör du överväga att investera i någon av våra speciellt utvalda lampor för MTB och cykel . Som riktigt inbiten MTB-cyklist vill man utnyttja så stor del av vinterperiodens.


Du som inte har provat att köra på riktigt med cykel i mörkret, . Ett paket med grymma cykellampor från sportlampan.

Perfekt nu när hösten kommit och det börjar bli mörkt på allvar. Dock är den något smal så kan vara befogat. Gjordes ett test i norsk MTB tidning för några år sedan och denna var jämförbar med modeller . Har läst mig fram till att man får bäst belysning vid MTB-cykling genom.


Har lagt ut ett gäng hundralappar på att säkerställa att jag inte utgör någon större fara för mig själv och omgivningen under de mörka . Tävlingen körs i lag och jag gläds ordentligt över att cykla tillsammans med cykelkompisen Jimmy. Vad säger lagen om cykling i mörker och är din cykel utrustad med rätt belysning och reflexer?

Kommentarer

Populära inlägg