Ojordad förlängningssladd jordat uttag

Får man koppla in en jordad förgreningsdosa eller förlängningssladd i ett ojordat vägguttag? Det finns ju uttag som är plana där en jordad . Jag har jordade uttag utanför sovrummet som jag funderar på att dra förlängningssladd ifrån, in till sovrummet. Jordad förlängningssladd - Ojordat vägguttag. CachadLiknandejuli 20- inlägg - ‎författareIfall man kopplar en Jordad förlängningssladd till ett ojordat vägguttag, har detta någon effekt alls, blir sakerna jag stoppar där jordade? I vardagsrum, hallar och sovrum är det ofast ojordat.


Ett jordat uttag känns igen på de två metallblecken! I nya lägenheter och nya installationer är det jordat . Jag läste artikeln om problemet med datorer anslutna till ojordade eluttag. Jag tänkte flytta min dator från köket med jordat uttag till ett annat . Många har dock inte jordade uttag där datorn står utan sticker in sin jordade stickpropp i ett ojordat uttag. En jordad förlängningssladd ska absolut inte dras in till rummet där datorn står!


Nu tänkte jag ta en förlängningssladd som har en jordad samt en. Måste finnas något annat sätt att lösa detta. Det säljs ju massor av begagnade maskiner , hur gör folk när det är jordade uttag och ojordade . Grendosa med jordade uttag, kopplad till ett ojordat uttag = ojordad. Att dra in en jordad skarvsladd i ett rum med ojordade uttag för att jorda . Stationära datorer: Support och övriga trådar.


Fördärvas datorn med tiden om jag kör via OJORDAT uttag. CachadLiknandeOjordad förlängningssladd med stickpropp och petsäkert uttag. I foldern ”Det här får du göra själv”, som kan beställas från Elsäkerhetsverket, kan du läsa mer om vad som är tillåtet att göra själv.


OK att dra en förlängningssladd ut i köket och koppla in datorn. Med en annan apparat ansluten till ett ojordat uttag och det blir något . Det är generellt inte tillåtet att byta ut en ojordad stickkontakt mot en jordad. Nu vet vi iallafall efter lite googlande att det handlade om jordade uttag. Det är förbjudet att blanda jordade och ojordade uttag i samma rum.


Hej har flyttat till ett hus med ojordade uttag. Konstigt dock när de flesta hus är jordade. Inga problem att ha en jordad kabel i ojordat uttag. Jag skulle köpa en jordad skarvsladd på ÖB men jag fick en ojorda vilket jag märkte när . Sitter i en lägenhet och elskadad som man är kollar jag in elen.


Det sitter ett jordad uttag just bredvid balkongdörren (inomhus). Här hittar du diverse elmaterial såsom grenuttag, förlängningsslad timer,.

Kommentarer

Populära inlägg