Dörrkrans stomme

På hösten kan du hitta mycket material till en krans ute i naturen eller i din trädgård. Väljer du att skapa en stomme av tidningspapper, placerar du flera .

Stomme till dörrkrans eller hjärta men också i stjärnform av metallstång att klä själv med lingonris, band eller annat fint och hänga i fönstret eller på dörren som . Varvad krans ca 30xcm med kottar, risp och tuja. Cachadför timmar sedan - Jag tänker att jag ska binda årets dörrkrans med en tunn stomme av lärkträ lite i stil med de jag visade i min moodboard. I många år band jag enriskransar på frihand utan stomme, så roligt.


Istället för att köpa en kransstomme i blomsteraffären så kan man enkelt göra en själv som kostar knappt någonting, endast lite plastfolie.

Halmkrans att använda som stomme till t ex dörrkransar. BIND EN KRANS Välkomna advent med en fin krans på dörren. Klä stommen med korta kvistar av späd gran, tall och lingon, blandat om . Kvistarna är grövre nertill, tänk på att förskjuta dem något för varje gång så att inte alla tjocka delar hamnar på samma ställe i stommen. Jag vill göra en stor grankrans att sätta över bordet hemma.


Men vart köper jag stommen att binda grankvistarna på. Fick en jättebra ide på hur man gör en stomme till sin krans enkelt och väldigt billigt. Man köper rörisolering som finns på Biltema meter för . Klä stommen till dörrkrans, hjärta eller stjärna efter årstid eller behåll den oklädd enkelt och vackert.


Sv: Göra egen krans för ytterdörren i jul jag har gjort en krans med granris och lingonris! Dörrkransar finns det en uppsjö av idéer på hur man kan dekorera, men det är inte alltid man hittar en stomme som man tycker passar. När du har skapat en stomme i lagom storlek och tjocklek fäster du ändarna så att det.


Vill du dekorera din krans finns många olika alternativ.

Kommentarer

Populära inlägg