Skarva koaxialkabel

I detta korta klipp visar Jörgen hur man skalar en koaxialkabel för att den ska passa i en antennkontakt. Hur skarvar man bäst koaxialkablar om man måste? Krister Eriksson: Skarva med st PL-2hankontakter och ett PL-2hona mellanstycke.

CachadKoaxialkabel och kontakter; Kontaktering av koaxialkabel med F-kontakt. Om kontakten ska sitta utomhus bör den och hela skarven omges av så kallad . Kontakter av F-typ används även för att skarva eller fördela en koaxialkabel i en antennanläggning. Gör skarven vattentät genom att vira vulktejp runt kontakten . Min fråga är ifall någon vet hur man kan skarva ihop koaxialkabel som inte. Classes skarv är nog inte så fuktsäker och troligen avsedd för en .

Absolut bästa sättet att skarva antennkabel är att använda F-kontakter och skarvstycke. Om du klickar på länken til min anläggning så hittar du . Jo i detta fall är jag verkligen nybörjare :D Om man(mot förmodan) skall skarva tex. RG2som skall användas på HF Vilket sätt är bäst.


I mitt sovrum finns inget TV uttag, detta vill jag åtgärda. Comhem har däremot ett nät i fastigheten m hål i väggen och grannens och min .

Kommentarer

Populära inlägg