Göra egen lampa av snören

Med detta roliga pyssel skapar du en unik lampa att pryda ditt vardagsrum med. Mitt första försök att göra en egen trådlampa blev – FAIL! Om du inte fått till det än testa med pappers snören ist för garn :).

Vill du inte köpa lim kan du göra eget tapetklister, då behöver du ;. Jag köpte papperssnören på panduro 1m, . Med hjälp av 2meter papperssnöre och tapetklister kan du rätt så enkelt göra en unik Random Light-inpsirerad lampa själv – och det till en . Precis som du kan vira snören doppade i klister runt en ballong eller en badboll kan du göra samma sak runt en pet-flaska. Använd en liten lampa, gärna ledlampa, som inte kommer i kontakt med skärmen! Jag har själv gjort ett 30-tal papperssnöre lampor med gott resultat!


Blev inspirerad av Carolinas lampa gjord av virkade dukar och gjorde en egen.

INREDNING Gör din egna Random light-lampa i lätta steg! Lampa tapetklister papperssnöre - Tusentals hem, miljontals idéer. Se fler bilder på lampa tapetklister papperssnöre. Den är just nu upphängd provisoriskt i vardagsrummet, den hänger mitt i . Det beror lite på hur stor lampa man vill göra.


Förutom spets och ballong behövs tapetklister, pensel, sax, snöre att hänga upp den med när den torkar och . Jag gillar lampor, och lampor man kan göra själv gillar jag ännu mer.

Som den på bilden – gjord av ballong, garn och lim. Här får du några tips från oss och förklaring på hur du gör egna bollar till. Vilka barn är det som inte skulle vilja ha discolampa på sitt rum? Antar att man blåser upp ballongen, tapetklister på och så lindar man snöret runt. Det vi använde för att göra lampan var: en uppblåst pilatesboll, ca en och en halv rulle papperssnöre, en sats med lampsladd och själva . Då kan man försöka att göra sin egen lampa!


Täck ballongen eller bollen i lim och snurra runt ditt val av snöre. Jag ska nog göra min lite tajtare än din, alltså mer snöre runt men den där var jättefin . Jag vill göra lampskärmar genom att linda massa snöre runt en. Jag har gjort en (snarare tre) egen lampa på samma sätt, virade snöre på en . Sätt igång med att snurra snöret runt bollen. När du byter snöre eller gör en knut av annan anledning, så gör det på .

Kommentarer

Populära inlägg