Styra belysning med mobilen

Med radiosändaren Tellstick Net kan man styra hela hemmet via internet på ett enkelt och smidigt sätt. Släck och tänd ljuset, styr värmeanläggningen eller sätt . Så styr du prylarna i ditt digitala hem – med mobilen.

Visste du att du kan använda din mobiltelefon som fjärrkontroll till hela. Med EnergyWatch mobilapp fjärrstyr och mäter du enkelt belysning och apparater kopplade till Smart Plugs. Styr och övervaka ditt hem, enkelt att komma igång med våra startpaket. Styra motorvärmaren i rätt tid beroende på utetemperaturen.


Komplett startpaket för att göra ditt hem trådlöst och lite smartare. Med kontrollenheten TellStick Net styr du. Styr din belysning och elektriska apparater genom att ställa in dina smart plugs efter de tider, händelser, larm och varningar du själv väljer.

Med smart plug kan du styra belysning och nästan alla elektriska apparater i ditt hem via Verisure App. Ett nytt system från Philips gör det möjligt att dimma och ändra färg på hembelysningen med mobilen. Med appen Hem i iOS kan du styra alla tillbehör som är märkta med ”Works with Apple HomeKit”.


Du kan också gruppera dina tillbehör efter . Eller för att kunna installera taklampor där allt man har är vägguttag . Styr dina eluttag via telefonen, perfekt för t. Med den inkopplad kan du styra hemmet från både mobilen och datorn, både hemma och på distans.

Därefter måste du lära dina fjärrströmbrytare att de ska styras via Tellstick Net,. Jag har idag fjärrstyrda uttag som jag styr med en fjärrkontroll köpta. Men jag undrar, finns de likadana dosor som man sätter i vägguttaget som man styr med sin mobiltelefon med nån app.


Hejsan Jag håller på med ett nybygge och drar nu elen. Mitt mål är att kunna styra lampor samt eluttagen via telefon eller dator. En väldigt smidig pryl som både jag och många med mig använder sig av är någon form av fjärrkontroll för lampor och liknande.


Men i ett smart hem brukar det vara lätt att styra belysning, värme och andra elektriska. Telldus Tellstick – en central för mobilstyrd belysning. Jag började använda Tellstick Net för några år sedan, för att bl. Jag skulle vilja kunna styra belysningen i mitt hem via iPhonen.


Jag har sett att det finns en sticka som heter Telldus som man sätter i datorn.

Kommentarer

Populära inlägg