Nya lysrör blinkar

Jag har bytt både lysrör och 'glimtändare' i min lysrörslampa. Kan lysrör och tändare vara inkompatibla? Har problem med blinkande lysrör och jag kommer inte på vad felet kan vara.

Jag har testat byta glimtändare och lysrör. Byter man inte glimtändaren också riskerar man att lysröret fortsätter blinka eller börjar med det ganska snart igen. Jag skulle också rekommendera att du byter . När ett vanligt lysrör blir gammalt så vill det inte längre lysa, utan börjar blinka. Lysrör som blinkar och glödande lysrör kan börja brinna.


När lysröret i badrumsskåpet börjar blinka är det dags att byta till ett nytt. Det nya lysrörets piggar förs sedan in och vrids tillbaka en kvarts varv tills det säger .

Ibland kan den hålla på och blinka i nästan sekunder innan den tänds och lyser konstant. Singletändare andänds i armaturer med en reaktor per lysrör. Jag har aldrig behövt byta lysrör förut men vet att det finns nåt som heter.


Vi har precis åtgärdat vårt blinkande lysrör. Tändaren kan behöva göra om proceduren några gånger innan lysröret börjar. Ibland hoppar det igång och fungerar några dagar ibland blinkar det bara.

Kommentarer

Populära inlägg