Jordfelsbrytaren löser ut

Om den inte löser ut igen tyder det på en tillfällig störning som var övergående. Om störningarna inträffar flera gånger bör hjälp sökas . Allt är frid och fröjd tills jordfelsbrytaren löser ut.

Den går inte återställa utan fortsätter lösa ut. Jag drar ur de apparater jag använt när fel . Jordfelsbrytare löser ut i åskväderinläggjul 2014Golvvärme gör så att jordfelsbrytare löser utinläggdec 2011Jordfelsbrytare löser ut - Ugnen paj? CachadLiknandejuni 20- inlägg - ‎författareJag har råkat ut för ett väldigt irriterande problem med att jordfelsbrytaren löser ut lite då och då.


Jag skulle vara tacksam för tips på vad som . Om jordfelsbrytaren löser ut direkt efter tillslaget finns ett bestående fel. Skruva ur samtliga säkringar eller slå ifrån automatsäkringarna.

Rätt underhåll sänker dina energikostnader. Jag är ute och reser men min fru konstaterade att jordfelsbrytaren slog ifrån häromdagen när torktumlaren och TV etc var på som vanligt. Jag är student och bor i korridor med rum. I somras blev våran korridor renoverad och jordfelsbrytare installerades.


Jordfelsbrytare (mA) förhindrar i de flesta fall långvarig ström genom kroppen. Jordfelsbrytaren ska lösa ut inom ms vid mA (milliAmpere). Om den inte löser ut igen kan detta tyda på en tillfällig störning som är orsakad av något tillfällig maskin.

Felet är nu lokaliserat till den säkring .

Kommentarer

Populära inlägg