Antal kablar i vp rör

Då jag inte vill borra alldeles för många hål i bärande regel, så tänkte jag dra fler kablar i samma VP rör, så splittar jag dom sen efter den . Var hittar jag regelverket kring antal FK i VP-rör? CachadFrån vänster: mm flexslang, mm VP-rör och mm färdig rörböj. Antalet FK-kablar som får läggas i ett rör är begränsat på grund av risken för . Tanken var att koppla signalkablar från vredet på fläktkåpan i köket upp till. Att dra kabel i släta VP-rör är enklare, men rören kräver mer tid att.


Finns en tabell med lämpligt antal ledare i VP-rör i SS 4och där nämns inte. Räkna med att kabel i utanpåliggande rör tål ca av . Jag har vart med ock dragigt in eller st i samma rör, dock men fjäder och get-sperma på det. Vanlig Tp kabel i samma rör som vanlig FK är big no-no!

Brukar köra st panelmontage catutp (72st kabel) i samma vp rör och det är inga problem. Sedan minst år har det inte gått att köpa kuhlo eller kulo-kabel. Man får dra alla sorter i VP-rör, vanligast är FK eller EK upp till 5mmledare,.


Finns ett antal kabelguider att ta till hjälp hos tillverkarnas hemsidor för att . Som utanpåliggande kabel kan man använda antingen EKK eller EKRK. Dra extra kabel i vp-rör - postad i Gör det själv: Hej, jag vill dra en ethernetkabel i vp-rör inbyggt i väggen som redan har en antennsladd i sig.

Kommentarer

Populära inlägg