Ctek zafir 45

Bruksanvisning och guide till professionell laddning av start- och djupcyklingsbatterier. I bruksanvisningen från CTEK står det: ”Anslut den svarta klämman till fordonschassit en bit bort från bränsleledningen och batteriet.

CTEK Zafir är en kompakt och lättanvänd fyrstegsladdare som kan ladda 2-Ah. Hur som helst hade jag haft en Ctek Zafir inkopplad på det hela tiden när hjulingen inte användes, allt enligt rekommendation från Ctek som . User's Manual and a guide to professional battery charging. Jag antar att denna timmars rekommendation enbart gäller för CTEK Zafir eller är det en generell CTEK rekommendation? Har nyligen köpt en batteriladdare CTEK Zafir 45. I förpackningen finns en snabbkoppling för fast montering på batterier i till exempel bilar.


Jag gick till Classe och köpte en ctek där Zafir för 499:- Coolz . Hjälp med batteriladdare (CTEK Zafir 90). Var inne på Clas Ohlsson och köpte mig en batteriladdare idag, då mitt MC batteri dragit ur sig. Jag hade en Ctek hemlånad när jag köpte Lidl laddaren. Jag har en Zafir den som Jula har och funkar jättebra. Undrar om någon använder Ctek Zafir laddare till att ladda husvagnsbatteriet i husvagnen med?


View and Download CTEK ZAFIR user manual online. ZAFIR Battery Charger pdf manual download.

Mätningarna utfördes vid CTEK:s laboratorium i Vikmanshyttan i Dalarna av ingenjörerna. CTEC Zafir, säljs bland annat av Clas Ohlson och Jula. Alla verkar ju vara rörande eniga om att CTEK-laddare är best bang for the buck.


Clas Ohlson har ju Batteriladdare CTEK ZAFIR 4 är det något? Nån tipsade om underhållsladdare så jag skaffade en billig CTEK Zafir på Clas Ohlsson och i söndags bestämde jag mig för att koppla in . Hej, har en 12v batteriladdare av märket ctek zafir 45.

Kommentarer

Populära inlägg