Koppla lampa till kontakt

Här berättar vi lite om hur du ska ansluta olika lampor. Tips 240: Gör det själv - Montera kronkontakt. Elektriker TV - Kalle sätter upp lampor och installerar. Elektriker TV - Kalle sätter upp lampor och installerar eluttag. Lite pinsam fråga men here it goes ;D Jag har ett hus från det glada 70-talet och när jag ska till att skruva upp en taklampa som ska installeras . Montera lampa, ta bort stickproppen i taket och koppla.


Hur kopplar jag ihop tre lampor till en kontakt? Det är en brun och en blå sladd till dosan man ska koppla in den. Jag har köpt en lampa från ikea, se länken hur dom vill att man ska koppla. Jag köpte nyligen en trevlig lampa som jag tänkte sätta upp i.

Jag har precis kopplat ihop slutet på lampan med inköpt stickkontakt. Kan inte montera ihop min ikea lampa - Blir snart GALEN! För det tredje - Om man ska sätta i den jordade kontakten, HUR gör man! Bilder på koppla lampa till kontaktRapportera bilderTack för dina kommentarer. Rapportera en annan bildRapportera den stötande bilden.


El övrig hemelektronik: Precis varit och köpt nya taklampor. När jag öppnar kartongerna ser jag att sladden inte är .

Kommentarer

Populära inlägg