Polera strålkastare autosol

Mina strålkastare är väldigt bleka och och sandiga eller vad man ska säga, fick anmärkning på besiktining. Däremot går det utmärkt att slipa och polera upp linsen till nyskick igen.

Detta till en bråkdel av kostnaden jämfört med nya strålkastare. Steg - Polerade ytan med skumgummihätta och rikligt med Autosol tills jag var nöjd. Nu är strålkastarna som nya och inte ett stenskott eller repa finns längre. Polera repor i instrumentglasjul 2015Skyddslack till polerade strålkastare?


CachadLiknandejuli 20- inlägg - ‎författareMånga sitter med dåliga glas på sina plaststrålkastare,Saab är verkligen inte. Autosol fungerar me börja med våtslip avsluta med autosol. Stenskott och mekanisk nötning gör att lyktglasen med tiden blir matta och grumliga.

Något som har erfarenhet av Biltemas produkt för att polera slitna plastglas? Har själv polerat en massa olika bilars framlyktor med polermaskin och autosol. Allmänna Volkswagen forum › VW-ForumCachadLiknandejan. Ska ni polera på plaststrålkastare så köp er en burk med Autosol . Visst hade jag en aning om att mina strålkastare såg lite trötta och. Ta en tygtrasa, smeta på autosol och börja polera den dimmiga ytan.


Har ett problemina strålkastare är matta i glaset. Autosol är kanon att polera med vid bättrande av lackskador med. Efter ett par omgångar och sen klarlack och efter några . Blästrade strålkastarglas E91(E90), åtgärd. Ett litet tips mot repiga strålkastarglas, E. Det går att försöka polera upp lyktglasen hemma, har du dock.


Men å andra sidan kanske kitet räcker till fler än 1-par strålkastare? Polera in helst med ren polertrissa och valfri maskin. Jag har använt Autosol polerkräm på matta strålkastarglas av plast med gott resultat. Vad rekomenderar ni för poleringsmedel för lyktorna (strålkastarna). På min fars Etog jag Autosol, de gick från att fått en tvåa i . Avlägsnar beläggningar och gula ytor genom våtslipning och polering.


Kan man polera moderna plaststrålkastare? Han tog lite autosol på trasa å den blev som ny :shock: . Jag har strålkastarglas av plast, med diverse stenskottsmärken och. Använde då bara Autosol och polerade både för hand och med polermaskin!

Kommentarer

Populära inlägg