Hur långt lyser en led ramp

Det var ju annars genialiskt - både högt, så det lyser långt, och skyddat för . Köper man en svindyr LED-ramp idag så är det bara skåpmat om ett år. Eller ska man köpa nbb och sätta i xenon istället?

I veckan fick jag hem en LED ramp som inhandlats på Ebay. Vill man att dom ska lysa långt är det viktigt att reflektorn är så stor som möjligt! Alltså, det är ju sjukt billig att handla därifrån, frågan är ju bara hur kvaliteten är? Här är i alla fall några bilder jag tog för att visa hur rampen lyser.


LED-rampen lyser starkt, men självklart inte lika långt som helljuset. Ledramp eller vanliga extraljus vad ska man välja? CachadLiknandemars 20- Finns ju både ramper och runda ,, vill ju ha så bra ljus så billigt som. Saknar riktigt bra tester på hur bra, dvs för LE hur långt lyser dom bra ? Sida 4okt 2013Led-lampor på trakrot - Sida 2nov 2012Fler resultat från skogsforum. Lågt monterad ledramp, blir det någon längd?


Forumindex › Övrigt › Allmän Bil-diskussionLiknandedec. Snubblade nu på dessa ljusramper och undrar nu hur det skulle fungera. Man vill ju inte köpa något som kanske lyser mindre än ens egna glow in dark. Det mesta av LED-ramper får nog tyvärr lite väl mycket .

Kör med X 100w halogen just nu, två breda och en lång. Har kört bilar med LED-ramp och dessa tycker jag ger ett jämt och brett ljus, dock inte speciellt. Passa på att uppgradera er till en superstark LED ramp nu när mörkret faller på. SPOT (lång Ljusbild); FLOOD (bred Ljusbild); Combo (lång+bred ljusbild).


Jag är ute efter något som lyser långt framför bilen och gärna brett. Sunshineled AB - 180W 4-radig LED extraljusramp combo 180. Hem › Arbetsbelysning › LED arbetsbelysningCachadLiknandeSe våra testbilder på hur LED rampen lyser upp höghuset, det lyser så in i helskotta starkt,.


Har ledramper som ska upp på traktorn, lyser väldigt bra! Jag har beställt en LED-bar till bilen, lång och 88lm (126lm teoretiskt), tror jag. Jag ska se om jag får mitt monterat idag, lite osäker hur jag ska fästa det. Grymt ljus och lång räckvid med tre olika ljusbilder att välja på, Spot, Wide Flood och en kombination av de.


Den lyser upp mycket bättre än de tre Bosch Big Knicks som sitter på firmabilen. Avståndet som extraljusen lyser upp varierar till stor del beroende på styrkan hos ljuskällan. Dock har jag ingen vidare koll på hur pass långt de lyser efter en . Se våra testbilder på hur LED rampen lyser upp höghuset, det lyser så in i helskotta starkt,.


Hur mycket lyser en LED lampa jämfört med Halogen och Xenon? Man använder sig av aluminium i lamphuset och även rätt mängd aluminium. En stor diod kräver mycket kylning och är endast bra om man vill lysa långt där så kallad . Dessutom finns det LED ramper, korta och långa.


Bor i norra Sverige och här har av bilarna extraljus, men led verkar ovanligt.

Kommentarer

Populära inlägg