Adapter spanien

Spanien är ett populärt turistmål i södra Europa, och ligger granne med Afrika. Behövs adapter: Nej, svenskar behöver inte adapter. I Katalonien finns två officiella språk: spanska och katalanska.

Någon som vet om man behöver adapter till el-uttagen där? Hej hej, ska åka ner till Spanien nästa vecka och måste veta om jag kan ta med min laptop samt mobilladdare, förlåt för min okunskap denna . Insekter: Mygg heter ”mosquitos” på spanska och kan vara ett problem speciellt på kvällarna . Vill du vara bombsäker på att du får med dig rätt adapter kan du klicka här på Elkontaktguide så får du en PDF som visar vilka eluttag som används runt om i . Prova gärna en äkta spansk tapas med något av de goda lokala vinerna till. Vilken elkontakt och spänning är det i det land jag ska åka till?


Enligt listan här så har spanien 230V och 50Hz precis som vi.

C och F, då borde jag ju inte behöva nån adapter väl? Missa såklart inte Spaniens längsta strand ochen kvällspromenad där. Ett svenskt eluttag ser inte ut som ett eluttag i England eller ett eluttag i Spanien.


Det finns inte ett universellt eluttag eller en elkontakt som . Ska åka till spanien och undrar om mobilladdaren funkar där. I annat fall är det ju bara att gå till Clas Ohlson, dom har adaptrar som funkar till . Brukar inte ha med något elektrifierat skrot när jag reser men funderar nu på en sån där mini pc för lite musik m.

Typ F förekommer i äldre installationer och adapter behövs för G-kontakter. Kontrolliere zuerst ob einen Reisestecker-Adapter (Steckdosenadapter) notwendig ist für die Steckdosen in Spanien. De som reser från Storbritannien bör ha adapter med sig, men det finns också att köpa i butiker över hela ön.


Check if you need a power plug adapter for the power sockets in Spain. Hur är det med elen där, måste man ha en adapter för att ladda.

Kommentarer

Populära inlägg