Polera strålkastare med tandkräm

Allt du behöver är en tub tandkräm, en sprayflaska med vatten, lite vax,. Sedan är du redo att för att göra din bils strålkastare som nya igen. Stenskott och mekanisk nötning gör att lyktglasen med tiden blir matta och grumliga.

Någon som provat att rengöra sin strålkastare med tandkräm. Inkom i februari 2022:av Sladdaren. Polera upp strålkastarglasen (plast) (Range Rover Sport) Bilar. Btw, är det normalt att det blir imma på insidan av strålkastarna vid våt väderlek? Detta är min första bil med helt släta glas.


Däremot går det utmärkt att slipa och polera upp linsen till nyskick igen. Detta till en bråkdel av kostnaden jämfört med nya strålkastare.

Andra alternativet förmodar jag är att försöka polera bort eländet. Har funderat på att gå på med typ autosol eller tandkräm eller nåt men vågar inte riktigt. Hej Jag eftersöker tips på hur man kan polera de nya.


Jag brukade använda tandkräm och en fin svamp på båtrutorna med bra resultat. Har ett problemina strålkastare är matta i glaset. Läste någonstans på nätet man kan putsa med tandkräm(!).


Använd vanligt vitt tandkräm för dina strålkastare.

Detta innebär den yttre ytan måste poleras för att bli klar igen. DIY Rengöring av missfärgade Strålkastare med tandkräm. Mina strålkastare är väldigt bleka och och sandiga eller vad man ska säga, fick. Blöt strålkastarna och 800-pappret innan du börjar slipa för han.


Avlägsnar beläggningar och gula ytor genom våtslipning och polering. Gammat knep för liknande jobb i mindre skala är vanlig tandkräm, innehåller. Polerade sammanlagt i minuter- min varje strålkastare.


Har du hämtat med bilen – sätt på stolsvärmen och . Dock använde jag polermaskin till sista poleringen med bilvax. Sista högglansen arbetade jag upp med tandkräm som innehöll liiiiite . Har för mig att bossebildoktor hade tandkräm eller autosol, när han putsa. Lyset var ett dubbellyse med strålkastare o polerade bara den .

Kommentarer

Populära inlägg