Gammal 3 fas adapter

Jag har en gammal fas uttag i mitt garage, den rectangular i metall, men. Kommer jag ihåg rätt så finns dessa gamla fas uttag utan nolla . Sida 3inläggaug 20143-fas skarvkabel av 4-ledartypl? Ny fas spis och ugn men gamla 3fas uttaginläggmaj 2011Trefas-adapter? Bilsnack - Auto Motor Sportbilsnack. CachadLiknandemaj 20- Har ett 3-fas uttag av den gamla typen (avlång med pinnar) i garaget.


Har ett litet bestyr med inkopplingen av en 3-fas maskin. Hej, söker efter var man kan få tag på en gammal 380V handske då jag har det gamla ovala uttaget i garaget och hade tänkt göra en adapter till . Bygga om gammal fas till Ce märkt fas Bosta hem och trädgård. Finns heller inga adapters till dessa antika motoruttag.


Gammal 3-fas-kontakt Bosta hem och trädgård. Finns det någon adapter till detta uttag eller hur ska man ansluta en modern spis till detta . Aktiv 3-fas-adapter för professionella kontroller av elektriska apparater och förlängningssladdar enligt DIN VDE 0701-07och elektriska maskiner enligt DIN . Hejsan Hoppas jag kom i rätt forumdel nu. Har fått diverse obetydligt använda maskiner men de har gamla 3-fas handskar som jag tänkt byta till . Andra mer ovanliga användningsområden är uttag för likriktare till .

Jag har just fått en båtplats som är utrustad med 3-fas-uttag. Om man använder en av faserna och jord så får man 2V. CEE donet och en vanlig gamaldags kontakt (ej att rekomendera). Om du har en gammal installation så är det nog klokt om en. Så det blir o dra in 3-fas med o isolera garaget så blir det bra :P.


Själv var jag idag hos Tesla och köpte mig en adapter till UMC:n för danska uttag. Du ska absolut anlita en elektriker när du byter ut en gammal spis. Det vanligaste är faktiskt fas utan nolla som kontakten på bilden,tvåfas är . Det finns adapters att köpa för sånt (kostar nån hundralapp). Jag tror att vi har tre fas i källaren vid proppskåpet, det är en gammal kontakt iofs men vi har en.


Sen står det på all utrusting att det är 500V fas plus att det är helt anorlunda . Den koppling, 3fas adapter, som sitter på spotlighten passar i alla olika.

Kommentarer

Populära inlägg