Hei fördelare ingen gnista

Köpte mig en NY fördelare, MSD Streetfire HEI fördelare. Kopplar in den till alla stift, NYA stift och NYA tändkablar från MSD. Det enda som kan gå sönder på HEI-fördelare är väl rotorn som kan.

Det kan bli allt fran svag gnista och taskig gang till ingen gnista alls. Hej har som rubrik lyder ingen gnista i motorn. Testat med olika fördelare, nu senast en mallory med . Men nu har jag ingen gnista alls på bilen.


Kan ju tillägga att jag har haft fördelaren av och under tiden så har jag säkert. Har en HEI tändning, men har även provat med min gamla org. Ingen gnistajan 2011Strul med HEIaug 2010HEI kopplingschemaapr 2009fördelarfrågor (HEI)jan 2009Fler resultat från tacs.

Forumindex › Teknik › Motor och drivlinaCachadapr. Ordinariepris hos hansen på den fördelaren 1785:- så den är. Om det e en HEI fördelare kan tändmodulen vara paj? Tändinställning V8:ainläggjul 2006Tänd probleminläggaug 2005Har jag bränt min Tändspole? Hade ingen tillgång till multimeter idag så har inte kunnat mäta om generatorn.


Tänd modulen i fördelaren gillar INTE att vara med om detta. GMs HEI system ger en riktig gnista typ 400volt, den är typ dödahästensstark.

Nyrenoverad Chevelle med 4vägrar starta! Att sätta dit en fördelare med brytare är som att sätta förgasare på en bil byggd för insprutning ett bra sätt att. Själv har jag aldrig haft nått problem som kunnat härledas till HEI fördelaren. Det är en vanlig HEI fördelare orginal där spolen sitter integrerad i fördelaren.


Styrning av tändningen går genom databoxen, gissar att felet . Det finns (mig veterligen) två olka sorters tändspolar till HEI-fördelare, och. På fullgas finns det inget vacuum, och på tomgång stängs det (i det här fallet) av. Det finns ingen gnista på den, har bytt locket och spolen, men utan.


Ready-to-run, E-Curve och HEI Fördelare: Dessa fördelare har inbyggd modul. Ingen tändkontroll krävs men de ger mer än tillräcklig gnista för både gata och . JAG HAR INGEN GNISTA PÅ TÄNDSTIFTEN, VAR SKA JAG. Nej vad jag vet så har jag en HEI fördelare som sitter mot torped väggen. Detta är självklart inget problem på en lågvarvig smog-motor som de. Mer troligt (tyvärr); ingen eller liten kompression på en eller flera . HEI fördelare har alltid varit populära till GM motorer, med enkel inkoppling och inbyggd . Normalt (original) får du bara en gnista på 3grader, gång per cylinder.


Tips: Glöm inte att göra det snyggt, finns inget värre än ett skatbo i motorrummet. Har inget trim bara standard SB från 1974. Jag har en NY HEI fördelare med mekaniskt varvräknaruttag. HEI systemets gnista med högre energi och större .

Kommentarer

Populära inlägg