Polera strålkastare plast tandkräm

Stenskott och mekanisk nötning gör att lyktglasen med tiden blir matta och grumliga. Allt du behöver är en tub tandkräm, en sprayflaska med vatten, lite vax,. Sedan är du redo att för att göra din bils strålkastare som nya igen.

Någon som provat att rengöra sin strålkastare med tandkräm. Strålkastar rengöring med tandkräm Visats 104gånger. Mina strålkastarglas är lite halvmatta på sina ställen. Har nån tips på om man kan polera upp dom på något sätt?


I dag består näst intill alla lyktglas av plast, plastlinsen är hållbar mot. Har ett problemina strålkastare är matta i glaset. Jag brukade använda tandkräm och en fin svamp på båtrutorna med bra resultat.

Blöt strålkastarna och 800-pappret innan du börjar slipa för han från sida till sida (gör ej cirkelrörelser). När du sedan polerar bör du köra på mellan 10och 15rpm, detta är anledningen till att. Polera strålkastarefeb 2014Polera strålkastare med autosol, hur?


Volvo S6 S8 V70N (00-08), XC(00-08), XC(03-14)Liknandeaug. Plasten i lyktglasen på mina huvudstrålkastare (V70N, MY0 ej xenon) börjar bli. Andra alternativet förmodar jag är att försöka polera bort eländet.


Har funderat på att gå på med typ autosol eller tandkräm eller nåt men vågar inte riktigt.

Hur att rengöra strålkastare - Hemsidawku. Använd vanligt vitt tandkräm för dina strålkastare. Detta innebär den yttre ytan måste poleras för att bli klar igen. Rengör plast strålkastarglasen minst två gånger med tvättsprit och rena pappershanddukar. Länken går till polering av plastglas, inte till glasglas.


Avlägsnar beläggningar och gula ytor genom våtslipning och polering. Jag har strålkastarglas av plast, med diverse stenskottsmärken och. Träna gärna på en undanskymd yta eller annan plast eller plexiglaspryl.


Gammat knep för liknande jobb i mindre skala är vanlig tandkräm, innehåller precis. Polerade sammanlagt i minuter- min varje strålkastare. Har för mig att bossebildoktor hade tandkräm eller autosol, när han putsa. Lyset var ett dubbellyse med strålkastare o polerade bara den . Har du hämtat med bilen – sätt på stolsvärmen och . Detta orsakades av att plastglasen på min WJ blivit matta på grund av sol,. Dock använde jag polermaskin till sista poleringen med bilvax.


Sista högglansen arbetade jag upp med tandkräm som innehöll liiiiite slipmedel.

Kommentarer

Populära inlägg