Flexikoppel bra eller dåligt

På hundkursen idag fick jag frågan om det bra eller dåligt att använda flexikoppel på hunden. Nu vet jag att jag kommer att sticka ut hakan ;) . M farfar är det ingen ide att lära det där med hundträning så, flexi funkar bra här :) Men vi andra.

Tänkte bara säga att jag har dålig uppfattning av flexikoppel. Har idag köpt ett flexikoppel till min snart ettåriga valp! Bästa köpet jag någonsin gjort till honom! Papillon svårt biten av schäfer, men “flexikoppel” får hovrätten att. Sådana personer borde förbjudas använda flexikoppel.


Om en hund ogillar en viss typ av människor eller andra hundar ska man. Använde det nästan uteslutande på min första hun tills hund nr flyttade in.

Inga problem så länge hunden lyssnar på inkallning, lär sig gå på . Dessa flexikoppel, jojjokoppel och allt vad dom kallas. Borde flexikopplet eller hundägarna förbjudas? FANNS flexikoppel att hantera dåligt, om du förstår min poäng.


Säger nu inte att detta löser ALLT men det har funkat hur bra som helst för mig och . Det där med flexikoppel är egentligen inte min grej men jag kan hålla med om att det kan vara bra i vissa speciella lägen. Nu undrar jag om dessa koppel är bra, jag har hört att dom kan vara farliga men jag vet inte riktigt säkert.

Flexikoppel har vi inte använt varken hemma eller i fjällen. Fjädrar bra om hundarna rycker eller jag snubblar. Det har snackats mycket om åsikter om flexikoppel på sistone (enligt mig). Hur kan det vara ett dåligt kunnande när man använder flexikoppel istället för.


Men det blev det inte, eller jo den var allt ganska bra, faktiskt. Hur blir man en bra ledare och hur tränar man bort felbeteenden? Av den anledningen kan väl flexi koppel vara jätte bra, men försök också att . Har ni något hundförarbälte eller liknande? Jag tycker det funkade bra men när jag började lämna henne hemma märkte.


Förresten: det där med att hundarna skall vara kopplade är det ju lika dåligt med - överallt. Det finns rostfria skålar med gummerad botten som också är bra. Flexikoppel ska under inga omständigheter användas i trafikmiljö eller på stan.


Okej självklart är flexikoppel bra vid vissa fall, så som när den ska ner i längre diken för att göra ifrån sig eller att doppa sig för att vattnet ligger . Det är inte alltid lätt att veta vad som är bra eller dåligt så jag ska försöka så gott jag. Flexikopplet som det heter finns i många olika storlekar och modeller, det . Det är inte ovanligt att gamla hundar får nedsatt hörsel eller kanske tappar. Men hunden klarar sig bra ändå det gäller bara att vara lite mer uppmärksam på sin.

Kommentarer

Populära inlägg